pirmdiena, 2013. gada 25. marts

Vecpiebalgas ceļam būt!

21.martā Latvija sasniedza ilgāko neatkarības periodu savā pastāvēšanas vēsturē. Taču Piebalgas pusē ir reģionālais autoceļš P30, kurš par neatkarīgu Latviju neko nav dzirdējis. Šķiet, tas neko nezina arī par 2.Pasaules kara senajām beigām.


Ik reizi, vedot bērnus uz Dzērbenes mūzikas skolu, braucot uz Rīgu, Cēsīm vai Madonu, ir grūti noticēt, ka mēs dzīvojam 2013.gadā un Latvija jau deviņus gadus ir Eiropas Savienības dalībvalsts. Vienīgi dziļā ziemā braukšana ir ciešama, jo bedres slēpjas zem biezas ledus kārtas.

Šis ceļš ir dzīvs piemineklis mūsu necieņai pašiem pret sevi un valsts vienaldzībai pret saviem iedzīvotājiem.


Cik ļoti mēs sevi necienām, ja esam gatavi desmitiem gadu apdraudēt savu un līdzcilvēku veselību un pat dzīvību, bojāt automašīnas, tā arī nespējot pieprasīt un panākt katastrofālā stāvoklī esošā ceļa salabošanu ?
Cik vienaldzīgi un nesvarīgi mēs esam valstij, ja tā spēj zibenīgi atrast miljardu latu “sistēmiskas” bankas glābšanai un neskaitāmam daudzumam citu apšaubāmu mērķu, taču 7884 neatkarības dienas nav pietiekams laiks, lai nodrošinātu savu iedzīvotāju drošu pārvietošanos?

Kamēr bērniem Latvijā uz skolu būs jābrauc pa šādiem ceļiem un Dzemdību nodaļu aprīkojuma iegādei nepieciešamie līdzekļi tiks vākti televīzijas šovos, katrs 18.novembra un 4.maija svētku salūts Rīgā būs kā sāpīgs pliķis mūsu sejā. Varbūt, līdz šīs kliedzošās netaisnības novēršanai, Latviju būtu pareizāk dēvēt par bedres, nevis veiksmes stāstu?

Nespējot pieklājīgi atbildēt uz meitas jautājumu: “Kāpēc mums uz mūzikas skolu jābrauc pa tik briesmīgu ceļu?”, mēs ieteicām – pajautā Valdim Dombrovskim. Un viņa arī pajautāja.

No tā, vai Ministru prezidents spēs sniegt ātru, mūsu desmitgadniecei saprotamu un pieņemamu atbildi, ir atkarīgas tālākās aktivitātes šajā lietā.

Katru pavasari mēs sagaidām ar bažām, šķendējamies par šausmīgo ceļu, labojam automašīnu un turpinām braukt. Taču šobrīd ir sasniegts kritiskais punkts, lai savu pasīvo attieksmi pārtrauktu. 
Ja Kārļa Skalbes 133.dzimšanas dienā piebaldzēni spēja 11 stundās pa Ērgļu bezceļiem un Kangaru kalnu dubļiem aiznest gaismu līdz Brīvības piemineklim, mūsu spēkos ir pārtraukt šo cilvēka cieņu pazemojošo stāvokli un panākt, lai nekavējoties tiktu uzsākti ceļa rekonstrukcijas darbi!

Virtuālā tūre pa reģionālo ceļu P30. 

Apvienojot vecpiebaldzēnu un Piebalgas draugu spēkus un prātus, mums tas izdosies!

Vivita & Mārcis

P.S. Ceļa P30 bedru galerija:












































52 komentāri:

  1. Pacietība un samierināšanās ar esošiem apstākļiem nerada virzību. Apsveicu un atbalstu šo iniciatīvu!

    AtbildētDzēst
  2. ar nepacietību gaidīšu atbildes publiskošanu, kā arī tādu drīzu laimīgo nākotni, kad pie jums braucot un tiekot kalngalē, skatienu varēs palaist brīvā klejojumā pāri pār glītajiem Piebalgas pakalniem un ielejām, nevis piespiedu kārtā lūkojot izvagotajā vieplī zem 'kājām', kā arī posmā Bērzkrogs- Vecpiebalga zobs uz zoba turēsies nepiespiestā sakodienā:)un ciemkukuls, kā arī amortizatori, nesabirzīs sīkās drupatās, kratīdamies uz mašīnas aizmugurējā paneļa.

    AtbildētDzēst
  3. Da viņam PO, drīz būs citā amatā, apar eiroierēdni ar stabilu algu..

    AtbildētDzēst
  4. Malači! Šoziem sanāca biežāk uz Madonu no Valmieras braukt - šausmas! Tieši iedomājos par Tavu blogu, par visām lieliskajām lietām un pasākumiem, par kuriem raksti un organizē un par to, ka Jums nākas lietot tik nekādu ceļu.
    Gribas ticēt, ka sadzirdēs. Un kauns, ka paši neprotas!

    AtbildētDzēst
  5. Lielākā Latvijas nelaime ir tā, ka valdība/Saeima, lietojot vārdu "Latvija", patiesībā domā "Rīga". Retais no viņiem ir bijis kaut kur ārpus galvaspilsētas un viņiem pat prātā neienāk,kaaiz Baložiem tai virzienā nesākas neapdzīvota tundra. Iesaku kaut kad vasarā uzorganizēt akciju - bloķēt ceļu tik ilgi, kamēr atbrauc minstri un paskatās uz vieta. Es atbalstītu tādu akciju vieism pieejamajiem līdzekļiem. Uzziņai 0 šo ceļu noasfaltēja pagājušā g.s. 70. gadu otrajā pusē, kopš tā laika tas tiek tikai lāpīts. Un katrapavasaris nāk ar šausmām sev un mašīnai. Ejam arā, draugi, pietiks bļaustīties blogos!

    AtbildētDzēst
  6. Žēl ka Jums nav fotogrāfiju no Taurenes tilta apakšas, tur no betona vairs tikai armaturas stieņi palikuši, ja palien apstīties, pēcāk ir diezgan bailīgi braukt pāri!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nevis armatūra, bet stiegrojums.

      Dzēst
  7. Pilnīgi piekrītu Lauksaimnieka teiktajam .Tik to akciju nevis kaut kad vasarā ,bet kaut tūlīt!!!!Es atbalstu!!!!!

    AtbildētDzēst
  8. Labakais ko valdība jums dos ir zīme 30km/h un policists ik pa gabaliņam!

    AtbildētDzēst
  9. Labakais ko valdība jums dos ir zīme 30km/h un policists ik pa gabaliņam!

    AtbildētDzēst
  10. Bloķējot ceļu, jūs kaitēsiet savējiem. Tiem, kuri ikdienā spiesti pārvietoties pa šīm bedrēm. Vēl viena lieta-šis ceļš nav vienīgais objekts, par ko valstij pajāt. Arī Rīgā. Salu ttilu apskatieties , Vantenieks uz to pašu velk. Toties Parexam, bibliotēkai, salūtiem un dzīvokļiem no pulkinenām nauda atrodas.

    AtbildētDzēst
  11. Vēl kas. Biznesa klases limuzīniem un SUV ir pajāt uz bedrēm no komforta viedokļa. Bet par hadenes remontu maksā no budžeta.

    AtbildētDzēst
  12. traktoriem paredzēti ceļi. kāda jēga plēst jaunas mašīnas un maksāt par to vēl nodokļus. apkaunota mūsu valsts!

    AtbildētDzēst
  13. normāls ceļs. bija http://lv.wikipedia.org/wiki/Att%C4%93ls:P30_Prieku%C4%BCu_pagast%C4%81.jpg

    AtbildētDzēst
  14. Sekli. Sekli ir nodiktēt bērnam vēstuli un uz bērna pleciem mēģināt iebraukt saulītē. Doma laba, izpildījums - šķidrs. Kā jau pierasts. Tipiska latvietīšu ģimenīte...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Piekrītu. Ir labāki veidi, kā risināt problēmas, nekā truli iesaistot bērnus...

      Dzēst
    2. Problēma drīzāk ir tajā, ka desmitgadnieki var izdomāt un izdarīt vairāk, nekā 45gadīgi Anonīmie interneta komentētāji..

      Dzēst
    3. IEBRAUKT saulītē?!
      Neienāk prātā doma, ka 10 gados cilvēks jau ir spējīgs izteikt viedokli pats? Vecpiebalgas bērni arī pa to "ceļu" tiek vesti diendienā, ne jau ar aizsietām acīm un iepakoti burbuļplēvē.
      Nez kādēļ būt latviešu ģimenītei ir lamuvārds?
      Tie, kurus tas neskar, var spriedelēt tukši par labākajiem veidiem utt. Tie, kuri diendienā ir spiesti pārvietoties pa šo, dara, ko var un kā var. Diemžēl tie, kuriem tas ir tiešais darbs, pienākums un atbildība, nedara neko, aizbildinoties, citēju: "Saskaņā ar noslēgto deleģēšanas līgumu starp LR Satiksmes ministriju un VAS „Latvijas Valsts ceļi”, ministrija uzdod un VAS „Latvijas Valsts ceļi” izpilda deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus t.i., valsts autoceļu tīkla pārvaldīšanu, valsts autoceļu tīkla finansējuma administrēšanu, kā arī autoceļu uzturēšanas darbus. Sakarā ar pašreizējo ekonomisko situāciju valstī un ievērojamo finansējuma samazinājumu autoceļu nozarei, reģionālo un vietējo autoceļu rekonstrukcija kopš 2009.gada ir apturēta. Minēto darbu atsākšana kļūs iespējama tikai uzlabojoties Latvijas ekonomiskajai situācijai un palielinoties finansējumam autoceļu nozarei”.
      Savādi, diendienā publiskajā telpā dzirdam, ka krīze pārvarēta...

      Dzēst
    4. Sekls esi tu, pajol.

      Dzēst
    5. Piekrītu- sekli. Problēma aktuāla, bet rīcības veids- nu... mazliet banāls :( Tas nozīmē ka pieaugušie paši baidās muti virināt, pastumj savu bērnu, un tad nu to vicina kā kādu karogu :(

      Pieaugušajiem pašiem jātiek galā ar problēmu, tā jārisina, nevis nu sasauksim bērnus, suņus, kaķus utt. un uz priekšu.

      Dzēst
  15. Lai izdodas cīņa par ceļu!!! Jācer, ka šo bloga ierakstu lasīs ne tikai līdzīgu nomaļu iedzīvotāji, bet arī kāds, no kura ir atkarīgs šī ceļa stāvoklis.
    Bet... nepatīkami palika lasot it kā bērna uzrakstīto vēstuli. Manipulācija jebkādā tās izpausmē ir nepatīkama. Kur nu vēl tad, ja mēģinām spēlēt ar bērniem.

    AtbildētDzēst
  16. Katru pavasari ar bažām dodos uz Vecpiebalgu, jo ceļi ir briesmīgi. Skumja realitāte. Vēl skumjāk lasīt aprejošos komentārus par tiem, kas skaļi pieprasa elementāro. Te arī atbilde, kāpēc mums tik bēdīgi klājas.Darīt neko negribam, bet klūpam kaklā katram, kurš paceļ balsi. Ja kāds zin labāku veidu, kā risināt problēmas, kāpēc gan viņš to nedara?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Absolūti piekrītu - skat.manu komentāru 10:44

      Dzēst
  17. Tak vienalga uz tiem laukiem

    AtbildētDzēst
  18. Anonīmajiem šerlokiem holmsiem 26.martā 07:38, 08:28, 08:52:

    Ir pilnīgi skaidrs, ka vēstule ir pieaugušo sacerēta. Nu un? Laikam uzskatiet sevi par ģēnijiem, to atklājuši?

    Man tas likās interesanti no pasniegšanas viedokļa, un to nebūt neuztvēru kā manipulāciju, drīzāk kā savdabīgu PR akciju. Iespējams - atvēru tieši tādēļ. Bet jūs (ar nolūku rakstu ar mazo burtu), Īrijas fabriku speciālisti, ko esat izdarījuši, lai kaut vai minimāli, kaut virtuāli uzlabotu stāvokli Latvijā? Ja neskaita bezdēšanu "tipiska latvietīšu ģimenīte" stilā? Pieņemu, ka apaļu 0.

    Skauž, ka paši nespējat izdomāt neko, lai jums pievērstu uzmanību? Ejiet atpakaļ pie konvejera, varbūt vagars par sevišķu uzcītību sēņu un zemeņu fasēšanā papliķēs pa vaidziņu - augšējo vai apakšējo.

    Domāju, ka Latvija ir tur, kur viņa ir ne dēļ šādām vēstulēm, bet gan dēļ tādām skaudīgām bezsmadzeņu ņuņņām, kā jūs, un kādu, diemžēl, ir nospiedošā vairākumā. Vemt no jums gribas...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks, nervozais.
      Šī vēstule (it kā bērna rakstītā) visvairāk atgādina ubagu biznesu Rīgas stacijas tunelī - pieaugušie redzamākajā vietā novieto bērnu - lai labāks bizness, paši no malas kontrolējot situāciju un ņirdzot par kārtējiem naivajiem lošiem.
      Pieņemu, ka Tu (ar nolūku rakstu ar lielo burtu) vari lepoties ar patiesi vērā ņemamiem sasniegumiem Latvijas stāvokļa uzlabošanā?
      Gramatiku skolā vajadzēja mācīties, mans nervozais draugs. Stundu par vietniekvārdiem laikam nobastoji. "Viņš, viņa, viņi, viņas" - vietniekvārdi kurus lieto dzivu būtņu apzīmēšanai, ja kas.
      tolete, nau, neēsu, šošeja, oraņdžā krāsa...

      Dzēst
    2. Spēcīga argumentācija, Mīlenbah. Vai tas ir viss, vai vēl kas vērtīgs piebilstams?

      Un, jā, domāju, ka ar šo to varētu palepoties. Diemžēl ne apriešanas jomā.

      Dzēst
    3. Anonīmajam 10:55 - Fantastisks cilvēks Tu esi, fantastisks. Manuprāt tas par ko jācinās ir ceļa remonts. Demagoģiski uzbrūkot par gramatiku - tā jau ir politiķu maksla, novirzīt tēmu sev vēlamā gultnē, kuru kaut cik pārzina. rezultātā visi sāk kauties par mikstinātā r pielietojumu, bet aizmirst, ka problēma jau ir katastrofālais ceļš. Apsveicu Jūs par prasmēm.....
      Atbalstu iniciatīvu, ja neko nedara, tad nekas arī nenotiekas.

      Ar cieņu, Āris

      Dzēst
    4. Sveiki Nervozie, vēlreiz.
      Nevienā burtā neesmu izteicies PRET cīņu par ceļa remontu. Tracina metodes. Tas arī viss. Lasot demagoģiskus un populistiskus pieaugušā tekstus bērna rokrakstā, paliek slikta dūša. Drusku atgādina bērnu pornogrāfiju.
      Lai Jums veicas.

      Dzēst
  19. Tas ceļš ir katastrofa, jau pagājušās vēlēšanās biju gatavs balsot par jeb kuru partiju, lai tik to ceļu salabo, jo tur nav asfalta, bet bedres un ielāpi uz citiem ielāpiem!!!!

    AtbildētDzēst
  20. Pēdējo reizi kad to ceļu laboja, man bija kādi 11 - 12 gadi un šobrīd man ir 33 :) Tā kā domājiet paši.

    Visskumjākais ir tas, ka tas ceļš ved cauri pasakainam apvidum, kas pēc būtības var būt ideāls tūrisma maršruts - tā vietā braucējam ir jāskatās visu laiku uz ceļu, lai nenolauztu riteņus.

    AtbildētDzēst
  21. Kāpēc šāds ceļš nav virzienā no Rīgas uz Jūrmalu?

    AtbildētDzēst
  22. kas dzīvo Vecpiebalgā, un kas - Jūrmalā?
    ;)

    AtbildētDzēst
  23. Cik atceros, tad gabaliņu no Bērzkroga Madonas virzienā ir zīme nelīdzens ,grumbuļains ceļš - 24 km. Un šī zīme stāv tur jau gadus 20 (ja nemaldos).Šobrīd sliktākais, bīstamākais ceļš Latvijā, pa kuru šogad nācies braukt. Lūdzu atturieties no braukšanas pa to tumšajā diennakts laikā!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Starp citu, šī zīme ir Ginesa rekord vērta, jo tās darbības zona ir cigarākā Eiropā :)

      Dzēst
  24. Sūdīga jums pašvaldība, cienītie, ja 20 gadu laikā nav izcīnījuši naudiņu ceļa remontam. Sūdīga.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Uz Vecpiebalgas novada pašvaldības jautājumu par iespējamo palīdzību no pašvaldības puses, saņēmām sekojošu informāciju no VAS ”Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu nodaļas vadītāja:
      „Vecpiebalgas novada pašvaldība nav juridiski tiesīga ne lemt, ne plānot Valsts autoceļiem piešķirtā finansējuma sadalīšanu vai pārdalīšanu. Saskaņā ar noslēgto deleģēšanas līgumu starp LR Satiksmes ministriju un VAS „Latvijas Valsts ceļi”, ministrija uzdod un VAS „Latvijas Valsts ceļi” izpilda deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus..." (http://www.vecpiebalga.lv/aktualitates/celi)

      Un, pat ja pašvaldība bezspēcīga, tad ko, burkšķēt klusībā? Iet izdauzīt logus domei,nolamāt bijušos un esošos?

      Dzēst
  25. Dēļ šī ceļa jau kādu laiciņu b.raucu uz mājām gar Pļaviņām, kaut arī tas prasa gandrīz stundu ilgāk

    AtbildētDzēst
  26. Pavasarī būs tā - iemet piķ iekš bedr, piemin a kāāāj, gatvas! :D

    AtbildētDzēst
  27. Labs pilsoniskās aktivitātes piemērs - bez ķengāšanas un valdības gānīšanas, korekti pievērsta premjera uzmanība aktuālai problēmai. Loreta malacis, super vēstulīte!

    AtbildētDzēst
  28. āmen, man uz turieni 7dien jabrauc, psc ar sedinatu auto bus vel jautrak ,

    AtbildētDzēst
  29. Cerat kad kadreiz bus,bet driz bus tadi celi pusei latvijas, tad gan nebus nekadu ceribu...nav naudas tada atbilde daritaju atradisies.

    AtbildētDzēst
  30. neķeriet kreņķi - nopirksim zemi un tomātu un pujeņu stādus un sastādīsim visos caurumos puķes un dārzeņus! LAI LATVIJA ZEĻ!

    AtbildētDzēst
  31. Dombrovskim var pārmest nespēju sagraut ministriju ierēdniecības patvaļu un visus budžeta tēriņus ielikt vienos rāmjos (To veiksmīgi nogrāva vēl 90-os gados jau Gaiļa laikā). Vajag papētīt ceļu būvnieku, projektētāju un uzturētāju rocību, cik no viņiem ir kļuvuši par miljardieriem un cik trekni dzīvo...., tāpēc jau mūžīgi ceļu uzturēšanai naudas nepietiek! Mums ir dārgākās ceļazīmes, svetafori utt, tas salīdzinot Baltijas valstis, tā kāre uzvaŗīties ir neizmērojama.

    AtbildētDzēst
  32. Lai Loretai un viņas vecākiem izdodas pārraut to vienaldzības dambi sevī!!!!!

    AtbildētDzēst
  33. Nevis sevī, bet mūsos,mūžīgajos murkšķētājos un nekā nedarītājos!!!!

    AtbildētDzēst
  34. Ceļus vajag uzturēt kārtībā. Un tas, patiesi, ir Valsts uzdevums.
    Vismaz nevajadzētu melot. Kāda bezkaunība runāt par "veiksmesstāstu".
    Šāda paveida meli, ko nevar uzreiz pierādīt un atspēkot tad arī ir vispārējā pagrimuma pamatā.
    Cilvēki tiek demoralizēti, jo visās iestādēs kaut kas tiek samelots. Un rodas sajūta, ka
    valsts aparāts ir kaut kas neizbēgami paciešams, taču ar valsts funkcijām
    jātiek galā pašiem.
    Paldies par cīņas sparu!
    Veiksmi!!
    Edmunds
    Skrīveros

    AtbildētDzēst
  35. Ceļš ir šausmīgā stāvoklī, kādu laiku izlēmu, ka nebraukšu uz Vecpiebalgu, pēc šīm Lieldienu brīvdienām, kad saplīsa riepa kratoties pa bedrēm. Protams, jāremontē jau par savu naudu, tas nekas, ka ceļa nodokļus maksāju, tikai nezinu par ko. Situācija ir kritiska, lai neteiktu vairāk.

    AtbildētDzēst
  36. Šķiet, ka atbilde Loretai kavējas...

    AtbildētDzēst
  37. Malači! ja mēs katrs šādi cīnītos par savām tiesībām, tad dzīvotu 100x labākā valstī. Noteikti, ka tūrisms arī cieš. Vismaz pats uz Vecppiebalgas pusi vairs tik bieži nebraucu atpūsties no Rīgas, jo tas ceļš ir par traku. Bet viesu māju infrastruktūra un atpūtas iespējas tur ir labas.

    AtbildētDzēst
  38. Bildēs ceļš vēl izskatās daudz maz ok, bet ir vietas, kur šīs bedres ir līdz pat potītēm un 1 m diametrā un kad brauc pretim smagā mašīna tad nevar saprast, kur palikt - braukt grāvī vai drosmīgi turēties savā pusē un neļaut smagajam izvairoties no bedrēm līst tavā pusē. Esmu stāvoklī un teu vai katru dienu nākas mērot šo ceļu - sajūtas ir drausmīgas un ņemot vērā to, ka būs jābrauc uz slimnīcu, ceru, ka bērns pa šīm bedrēm braucot nepiedzims jau mašīnā!

    AtbildētDzēst