21.martā
Latvija sasniedza ilgāko neatkarības periodu savā pastāvēšanas
vēsturē. Taču Piebalgas pusē ir reģionālais autoceļš P30,
kurš par neatkarīgu Latviju neko nav dzirdējis. Šķiet, tas neko nezina arī par 2.Pasaules kara senajām beigām.
Ik reizi, vedot bērnus uz Dzērbenes mūzikas skolu, braucot uz Rīgu, Cēsīm
vai Madonu, ir grūti noticēt, ka mēs dzīvojam 2013.gadā un
Latvija jau deviņus gadus ir Eiropas Savienības dalībvalsts.
Vienīgi dziļā ziemā braukšana ir ciešama, jo bedres slēpjas
zem biezas ledus kārtas.
Šis ceļš
ir dzīvs piemineklis mūsu necieņai pašiem pret sevi un valsts
vienaldzībai pret saviem iedzīvotājiem.
Cik ļoti
mēs sevi necienām, ja esam gatavi desmitiem gadu apdraudēt savu un
līdzcilvēku veselību un pat dzīvību, bojāt automašīnas, tā
arī nespējot pieprasīt un panākt katastrofālā stāvoklī esošā
ceļa salabošanu ?
Cik
vienaldzīgi un nesvarīgi mēs esam valstij, ja tā spēj zibenīgi
atrast miljardu latu “sistēmiskas” bankas glābšanai un
neskaitāmam daudzumam citu apšaubāmu mērķu, taču 7884 neatkarības dienas nav pietiekams laiks, lai nodrošinātu savu iedzīvotāju drošu
pārvietošanos?
Kamēr
bērniem Latvijā uz skolu būs jābrauc pa šādiem ceļiem un
Dzemdību nodaļu aprīkojuma iegādei nepieciešamie līdzekļi tiks
vākti televīzijas šovos, katrs 18.novembra un 4.maija svētku
salūts Rīgā būs kā sāpīgs pliķis mūsu sejā. Varbūt, līdz šīs kliedzošās netaisnības novēršanai, Latviju būtu pareizāk dēvēt par bedres, nevis veiksmes stāstu?
Nespējot
pieklājīgi atbildēt uz meitas jautājumu: “Kāpēc mums uz
mūzikas skolu jābrauc pa tik briesmīgu ceļu?”, mēs ieteicām –
pajautā Valdim Dombrovskim. Un viņa arī pajautāja.
No tā,
vai Ministru prezidents spēs sniegt ātru, mūsu desmitgadniecei saprotamu un pieņemamu atbildi, ir atkarīgas tālākās aktivitātes
šajā lietā.
Katru
pavasari mēs sagaidām ar bažām, šķendējamies par šausmīgo
ceļu, labojam automašīnu un turpinām braukt. Taču šobrīd ir
sasniegts kritiskais punkts, lai savu pasīvo attieksmi pārtrauktu.
Ja Kārļa Skalbes 133.dzimšanas dienā piebaldzēni spēja 11
stundās pa Ērgļu bezceļiem un Kangaru kalnu dubļiem aiznest gaismu līdz Brīvības piemineklim, mūsu spēkos ir pārtraukt šo
cilvēka cieņu pazemojošo stāvokli un panākt, lai nekavējoties
tiktu uzsākti ceļa rekonstrukcijas darbi!
Virtuālā tūre pa reģionālo ceļu P30.
Apvienojot
vecpiebaldzēnu un Piebalgas draugu spēkus un prātus, mums tas
izdosies!
Vivita &
Mārcis
P.S. Ceļa P30 bedru galerija:
Pacietība un samierināšanās ar esošiem apstākļiem nerada virzību. Apsveicu un atbalstu šo iniciatīvu!
AtbildētDzēstar nepacietību gaidīšu atbildes publiskošanu, kā arī tādu drīzu laimīgo nākotni, kad pie jums braucot un tiekot kalngalē, skatienu varēs palaist brīvā klejojumā pāri pār glītajiem Piebalgas pakalniem un ielejām, nevis piespiedu kārtā lūkojot izvagotajā vieplī zem 'kājām', kā arī posmā Bērzkrogs- Vecpiebalga zobs uz zoba turēsies nepiespiestā sakodienā:)un ciemkukuls, kā arī amortizatori, nesabirzīs sīkās drupatās, kratīdamies uz mašīnas aizmugurējā paneļa.
AtbildētDzēstDa viņam PO, drīz būs citā amatā, apar eiroierēdni ar stabilu algu..
AtbildētDzēstMalači! Šoziem sanāca biežāk uz Madonu no Valmieras braukt - šausmas! Tieši iedomājos par Tavu blogu, par visām lieliskajām lietām un pasākumiem, par kuriem raksti un organizē un par to, ka Jums nākas lietot tik nekādu ceļu.
AtbildētDzēstGribas ticēt, ka sadzirdēs. Un kauns, ka paši neprotas!
Lielākā Latvijas nelaime ir tā, ka valdība/Saeima, lietojot vārdu "Latvija", patiesībā domā "Rīga". Retais no viņiem ir bijis kaut kur ārpus galvaspilsētas un viņiem pat prātā neienāk,kaaiz Baložiem tai virzienā nesākas neapdzīvota tundra. Iesaku kaut kad vasarā uzorganizēt akciju - bloķēt ceļu tik ilgi, kamēr atbrauc minstri un paskatās uz vieta. Es atbalstītu tādu akciju vieism pieejamajiem līdzekļiem. Uzziņai 0 šo ceļu noasfaltēja pagājušā g.s. 70. gadu otrajā pusē, kopš tā laika tas tiek tikai lāpīts. Un katrapavasaris nāk ar šausmām sev un mašīnai. Ejam arā, draugi, pietiks bļaustīties blogos!
AtbildētDzēstŽēl ka Jums nav fotogrāfiju no Taurenes tilta apakšas, tur no betona vairs tikai armaturas stieņi palikuši, ja palien apstīties, pēcāk ir diezgan bailīgi braukt pāri!
AtbildētDzēstNevis armatūra, bet stiegrojums.
DzēstPilnīgi piekrītu Lauksaimnieka teiktajam .Tik to akciju nevis kaut kad vasarā ,bet kaut tūlīt!!!!Es atbalstu!!!!!
AtbildētDzēstLabakais ko valdība jums dos ir zīme 30km/h un policists ik pa gabaliņam!
AtbildētDzēstLabakais ko valdība jums dos ir zīme 30km/h un policists ik pa gabaliņam!
AtbildētDzēstBloķējot ceļu, jūs kaitēsiet savējiem. Tiem, kuri ikdienā spiesti pārvietoties pa šīm bedrēm. Vēl viena lieta-šis ceļš nav vienīgais objekts, par ko valstij pajāt. Arī Rīgā. Salu ttilu apskatieties , Vantenieks uz to pašu velk. Toties Parexam, bibliotēkai, salūtiem un dzīvokļiem no pulkinenām nauda atrodas.
AtbildētDzēstVēl kas. Biznesa klases limuzīniem un SUV ir pajāt uz bedrēm no komforta viedokļa. Bet par hadenes remontu maksā no budžeta.
AtbildētDzēsttraktoriem paredzēti ceļi. kāda jēga plēst jaunas mašīnas un maksāt par to vēl nodokļus. apkaunota mūsu valsts!
AtbildētDzēstnormāls ceļs. bija http://lv.wikipedia.org/wiki/Att%C4%93ls:P30_Prieku%C4%BCu_pagast%C4%81.jpg
AtbildētDzēstSekli. Sekli ir nodiktēt bērnam vēstuli un uz bērna pleciem mēģināt iebraukt saulītē. Doma laba, izpildījums - šķidrs. Kā jau pierasts. Tipiska latvietīšu ģimenīte...
AtbildētDzēstPiekrītu. Ir labāki veidi, kā risināt problēmas, nekā truli iesaistot bērnus...
DzēstProblēma drīzāk ir tajā, ka desmitgadnieki var izdomāt un izdarīt vairāk, nekā 45gadīgi Anonīmie interneta komentētāji..
DzēstIEBRAUKT saulītē?!
DzēstNeienāk prātā doma, ka 10 gados cilvēks jau ir spējīgs izteikt viedokli pats? Vecpiebalgas bērni arī pa to "ceļu" tiek vesti diendienā, ne jau ar aizsietām acīm un iepakoti burbuļplēvē.
Nez kādēļ būt latviešu ģimenītei ir lamuvārds?
Tie, kurus tas neskar, var spriedelēt tukši par labākajiem veidiem utt. Tie, kuri diendienā ir spiesti pārvietoties pa šo, dara, ko var un kā var. Diemžēl tie, kuriem tas ir tiešais darbs, pienākums un atbildība, nedara neko, aizbildinoties, citēju: "Saskaņā ar noslēgto deleģēšanas līgumu starp LR Satiksmes ministriju un VAS „Latvijas Valsts ceļi”, ministrija uzdod un VAS „Latvijas Valsts ceļi” izpilda deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus t.i., valsts autoceļu tīkla pārvaldīšanu, valsts autoceļu tīkla finansējuma administrēšanu, kā arī autoceļu uzturēšanas darbus. Sakarā ar pašreizējo ekonomisko situāciju valstī un ievērojamo finansējuma samazinājumu autoceļu nozarei, reģionālo un vietējo autoceļu rekonstrukcija kopš 2009.gada ir apturēta. Minēto darbu atsākšana kļūs iespējama tikai uzlabojoties Latvijas ekonomiskajai situācijai un palielinoties finansējumam autoceļu nozarei”.
Savādi, diendienā publiskajā telpā dzirdam, ka krīze pārvarēta...
Sekls esi tu, pajol.
DzēstPiekrītu- sekli. Problēma aktuāla, bet rīcības veids- nu... mazliet banāls :( Tas nozīmē ka pieaugušie paši baidās muti virināt, pastumj savu bērnu, un tad nu to vicina kā kādu karogu :(
DzēstPieaugušajiem pašiem jātiek galā ar problēmu, tā jārisina, nevis nu sasauksim bērnus, suņus, kaķus utt. un uz priekšu.
Lai izdodas cīņa par ceļu!!! Jācer, ka šo bloga ierakstu lasīs ne tikai līdzīgu nomaļu iedzīvotāji, bet arī kāds, no kura ir atkarīgs šī ceļa stāvoklis.
AtbildētDzēstBet... nepatīkami palika lasot it kā bērna uzrakstīto vēstuli. Manipulācija jebkādā tās izpausmē ir nepatīkama. Kur nu vēl tad, ja mēģinām spēlēt ar bērniem.
Katru pavasari ar bažām dodos uz Vecpiebalgu, jo ceļi ir briesmīgi. Skumja realitāte. Vēl skumjāk lasīt aprejošos komentārus par tiem, kas skaļi pieprasa elementāro. Te arī atbilde, kāpēc mums tik bēdīgi klājas.Darīt neko negribam, bet klūpam kaklā katram, kurš paceļ balsi. Ja kāds zin labāku veidu, kā risināt problēmas, kāpēc gan viņš to nedara?
AtbildētDzēstAbsolūti piekrītu - skat.manu komentāru 10:44
DzēstTak vienalga uz tiem laukiem
AtbildētDzēstAnonīmajiem šerlokiem holmsiem 26.martā 07:38, 08:28, 08:52:
AtbildētDzēstIr pilnīgi skaidrs, ka vēstule ir pieaugušo sacerēta. Nu un? Laikam uzskatiet sevi par ģēnijiem, to atklājuši?
Man tas likās interesanti no pasniegšanas viedokļa, un to nebūt neuztvēru kā manipulāciju, drīzāk kā savdabīgu PR akciju. Iespējams - atvēru tieši tādēļ. Bet jūs (ar nolūku rakstu ar mazo burtu), Īrijas fabriku speciālisti, ko esat izdarījuši, lai kaut vai minimāli, kaut virtuāli uzlabotu stāvokli Latvijā? Ja neskaita bezdēšanu "tipiska latvietīšu ģimenīte" stilā? Pieņemu, ka apaļu 0.
Skauž, ka paši nespējat izdomāt neko, lai jums pievērstu uzmanību? Ejiet atpakaļ pie konvejera, varbūt vagars par sevišķu uzcītību sēņu un zemeņu fasēšanā papliķēs pa vaidziņu - augšējo vai apakšējo.
Domāju, ka Latvija ir tur, kur viņa ir ne dēļ šādām vēstulēm, bet gan dēļ tādām skaudīgām bezsmadzeņu ņuņņām, kā jūs, un kādu, diemžēl, ir nospiedošā vairākumā. Vemt no jums gribas...
Sveiks, nervozais.
DzēstŠī vēstule (it kā bērna rakstītā) visvairāk atgādina ubagu biznesu Rīgas stacijas tunelī - pieaugušie redzamākajā vietā novieto bērnu - lai labāks bizness, paši no malas kontrolējot situāciju un ņirdzot par kārtējiem naivajiem lošiem.
Pieņemu, ka Tu (ar nolūku rakstu ar lielo burtu) vari lepoties ar patiesi vērā ņemamiem sasniegumiem Latvijas stāvokļa uzlabošanā?
Gramatiku skolā vajadzēja mācīties, mans nervozais draugs. Stundu par vietniekvārdiem laikam nobastoji. "Viņš, viņa, viņi, viņas" - vietniekvārdi kurus lieto dzivu būtņu apzīmēšanai, ja kas.
tolete, nau, neēsu, šošeja, oraņdžā krāsa...
Spēcīga argumentācija, Mīlenbah. Vai tas ir viss, vai vēl kas vērtīgs piebilstams?
DzēstUn, jā, domāju, ka ar šo to varētu palepoties. Diemžēl ne apriešanas jomā.
Anonīmajam 10:55 - Fantastisks cilvēks Tu esi, fantastisks. Manuprāt tas par ko jācinās ir ceļa remonts. Demagoģiski uzbrūkot par gramatiku - tā jau ir politiķu maksla, novirzīt tēmu sev vēlamā gultnē, kuru kaut cik pārzina. rezultātā visi sāk kauties par mikstinātā r pielietojumu, bet aizmirst, ka problēma jau ir katastrofālais ceļš. Apsveicu Jūs par prasmēm.....
DzēstAtbalstu iniciatīvu, ja neko nedara, tad nekas arī nenotiekas.
Ar cieņu, Āris
Sveiki Nervozie, vēlreiz.
DzēstNevienā burtā neesmu izteicies PRET cīņu par ceļa remontu. Tracina metodes. Tas arī viss. Lasot demagoģiskus un populistiskus pieaugušā tekstus bērna rokrakstā, paliek slikta dūša. Drusku atgādina bērnu pornogrāfiju.
Lai Jums veicas.
Tas ceļš ir katastrofa, jau pagājušās vēlēšanās biju gatavs balsot par jeb kuru partiju, lai tik to ceļu salabo, jo tur nav asfalta, bet bedres un ielāpi uz citiem ielāpiem!!!!
AtbildētDzēstPēdējo reizi kad to ceļu laboja, man bija kādi 11 - 12 gadi un šobrīd man ir 33 :) Tā kā domājiet paši.
AtbildētDzēstVisskumjākais ir tas, ka tas ceļš ved cauri pasakainam apvidum, kas pēc būtības var būt ideāls tūrisma maršruts - tā vietā braucējam ir jāskatās visu laiku uz ceļu, lai nenolauztu riteņus.
Kāpēc šāds ceļš nav virzienā no Rīgas uz Jūrmalu?
AtbildētDzēstkas dzīvo Vecpiebalgā, un kas - Jūrmalā?
AtbildētDzēst;)
Cik atceros, tad gabaliņu no Bērzkroga Madonas virzienā ir zīme nelīdzens ,grumbuļains ceļš - 24 km. Un šī zīme stāv tur jau gadus 20 (ja nemaldos).Šobrīd sliktākais, bīstamākais ceļš Latvijā, pa kuru šogad nācies braukt. Lūdzu atturieties no braukšanas pa to tumšajā diennakts laikā!
AtbildētDzēstStarp citu, šī zīme ir Ginesa rekord vērta, jo tās darbības zona ir cigarākā Eiropā :)
DzēstSūdīga jums pašvaldība, cienītie, ja 20 gadu laikā nav izcīnījuši naudiņu ceļa remontam. Sūdīga.
AtbildētDzēstUz Vecpiebalgas novada pašvaldības jautājumu par iespējamo palīdzību no pašvaldības puses, saņēmām sekojošu informāciju no VAS ”Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu nodaļas vadītāja:
Dzēst„Vecpiebalgas novada pašvaldība nav juridiski tiesīga ne lemt, ne plānot Valsts autoceļiem piešķirtā finansējuma sadalīšanu vai pārdalīšanu. Saskaņā ar noslēgto deleģēšanas līgumu starp LR Satiksmes ministriju un VAS „Latvijas Valsts ceļi”, ministrija uzdod un VAS „Latvijas Valsts ceļi” izpilda deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus..." (http://www.vecpiebalga.lv/aktualitates/celi)
Un, pat ja pašvaldība bezspēcīga, tad ko, burkšķēt klusībā? Iet izdauzīt logus domei,nolamāt bijušos un esošos?
Dēļ šī ceļa jau kādu laiciņu b.raucu uz mājām gar Pļaviņām, kaut arī tas prasa gandrīz stundu ilgāk
AtbildētDzēstPavasarī būs tā - iemet piķ iekš bedr, piemin a kāāāj, gatvas! :D
AtbildētDzēstLabs pilsoniskās aktivitātes piemērs - bez ķengāšanas un valdības gānīšanas, korekti pievērsta premjera uzmanība aktuālai problēmai. Loreta malacis, super vēstulīte!
AtbildētDzēstāmen, man uz turieni 7dien jabrauc, psc ar sedinatu auto bus vel jautrak ,
AtbildētDzēstCerat kad kadreiz bus,bet driz bus tadi celi pusei latvijas, tad gan nebus nekadu ceribu...nav naudas tada atbilde daritaju atradisies.
AtbildētDzēstneķeriet kreņķi - nopirksim zemi un tomātu un pujeņu stādus un sastādīsim visos caurumos puķes un dārzeņus! LAI LATVIJA ZEĻ!
AtbildētDzēstMalači!!!!
AtbildētDzēstDombrovskim var pārmest nespēju sagraut ministriju ierēdniecības patvaļu un visus budžeta tēriņus ielikt vienos rāmjos (To veiksmīgi nogrāva vēl 90-os gados jau Gaiļa laikā). Vajag papētīt ceļu būvnieku, projektētāju un uzturētāju rocību, cik no viņiem ir kļuvuši par miljardieriem un cik trekni dzīvo...., tāpēc jau mūžīgi ceļu uzturēšanai naudas nepietiek! Mums ir dārgākās ceļazīmes, svetafori utt, tas salīdzinot Baltijas valstis, tā kāre uzvaŗīties ir neizmērojama.
AtbildētDzēstLai Loretai un viņas vecākiem izdodas pārraut to vienaldzības dambi sevī!!!!!
AtbildētDzēstNevis sevī, bet mūsos,mūžīgajos murkšķētājos un nekā nedarītājos!!!!
AtbildētDzēstCeļus vajag uzturēt kārtībā. Un tas, patiesi, ir Valsts uzdevums.
AtbildētDzēstVismaz nevajadzētu melot. Kāda bezkaunība runāt par "veiksmesstāstu".
Šāda paveida meli, ko nevar uzreiz pierādīt un atspēkot tad arī ir vispārējā pagrimuma pamatā.
Cilvēki tiek demoralizēti, jo visās iestādēs kaut kas tiek samelots. Un rodas sajūta, ka
valsts aparāts ir kaut kas neizbēgami paciešams, taču ar valsts funkcijām
jātiek galā pašiem.
Paldies par cīņas sparu!
Veiksmi!!
Edmunds
Skrīveros
Ceļš ir šausmīgā stāvoklī, kādu laiku izlēmu, ka nebraukšu uz Vecpiebalgu, pēc šīm Lieldienu brīvdienām, kad saplīsa riepa kratoties pa bedrēm. Protams, jāremontē jau par savu naudu, tas nekas, ka ceļa nodokļus maksāju, tikai nezinu par ko. Situācija ir kritiska, lai neteiktu vairāk.
AtbildētDzēstŠķiet, ka atbilde Loretai kavējas...
AtbildētDzēstMalači! ja mēs katrs šādi cīnītos par savām tiesībām, tad dzīvotu 100x labākā valstī. Noteikti, ka tūrisms arī cieš. Vismaz pats uz Vecppiebalgas pusi vairs tik bieži nebraucu atpūsties no Rīgas, jo tas ceļš ir par traku. Bet viesu māju infrastruktūra un atpūtas iespējas tur ir labas.
AtbildētDzēstBildēs ceļš vēl izskatās daudz maz ok, bet ir vietas, kur šīs bedres ir līdz pat potītēm un 1 m diametrā un kad brauc pretim smagā mašīna tad nevar saprast, kur palikt - braukt grāvī vai drosmīgi turēties savā pusē un neļaut smagajam izvairoties no bedrēm līst tavā pusē. Esmu stāvoklī un teu vai katru dienu nākas mērot šo ceļu - sajūtas ir drausmīgas un ņemot vērā to, ka būs jābrauc uz slimnīcu, ceru, ka bērns pa šīm bedrēm braucot nepiedzims jau mašīnā!
AtbildētDzēst